יחסי הציבור ותדמית החברה אחראים על כ-63% משווי רוב החברות. יחסי ציבור שלילים פוגעים בתדמית החברה וכל סניפי הרשת. לחברה לוקח בין 4 ל-7 שנים להתגבר על משבר יחסי ציבור שפגע במוניטין. לכן חשוב שכל חברה תשקיע ביחסי ציבור בטווח הארוך, כך שתוכל לתקשר עם הציבור בצורה נכונה.

מה זה יחסי ציבור

יחסי ציבור הם תהליך תקשורתי אסטרטגי שחברות, יחידים וארגונים משתמשים בו כדי לבנות קשרים עם הציבור.

יועצי תקשורת בונים תכניות תקשורתיות ומשתמשים בקשרים ישירים ועקיפים במערכות התקשורת כדי ליצור ולשמור על תדמית מותג חיובית וקשר חזק עם קהל היעד.

מה זה יחסי ציבור?

מטרות של פעילות יחסי ציבור

המטרה העיקרית של יחסי ציבור היא לשמור על מוניטין חיוב של המותג ולשמור על קשר עם הציבור, לקוחות פוטנציאליים, שותפים, משקיעים עובדים ובעלי עניין אחרים, כך שייראה את המותג באופן כנה, מצליח, חשוב ורלוונטי.

תפקידו של יועץ התקשורת במערך יחסי ציבור

בשונה מפרסום, משרדי יחסי ציבור אינם קונים מודעות ממומנות ולא מתמקדות במבצעים אטרקטיביים. הם מעדיפים לקדם את המותג וערכיו באמצעות הכנסת תוכן במגזינים, עיתונים, ערוצי חדשות, אתרי אינטרנט, בלוגים ותכניות טלוויזיה.

כיוון שהשימוש במדיה נעשה בחינם והכתבות אינם נקנות בכסף. הרי שחברות החדשות אינן כותבות ״תוכן ממומן״. לתוכן ביחסי ציבור יש תוקף של ״צד שלישי״, ולכן הציבור אינו בו ספקות.

תפקידיו של יועץ תקשורת במשרד יחסי ציבור כוללים:

  1. לצפות, לנצח ולפרש את דעת הקהל ואת עמדות הציבור כלפי המותג, תוך ניסוח אסטרטגיות המשתמשות בתקשורת חופשית כדי להשקיע עליהם.
  2. ניסוח אסטרטגיות התומכות בכל קמפיין של המותג.
  3. ניסוח הודעות לתקשורת.
  4. כתיבת נאומים.
  5. תכנון והוצאה לפועל של אירועי יחסי ציבור.
  6. כתיבת תוכן לאתרי החברות.
  7. פיתוח אסטרטגיה תקשורתית למותג בזמן משבר.
  8. טיפול בנוכחות המותג ברשתות החברתיות ומענה לביקורות ציבוריות.
  9. שיחות עם עובדים בכל הקשור למדיניות, דרך הפעולה והאחריות בארגון.
  10. התנהלות עם גורמי ממשל וחקיקה מטעם החברה.
  11. התמודדות עם קבוצות ציבוריות וארגון אחרים ביחס למדיניות החברה.
  12. טיפול ביחסי משקיעים.

סוגי יחסי הציבור

ניתן לחלק את התפקידים במשרד יחסי ציבור ל-7 תפקידים עיקריים, אלו הם:

דוגמאות למסעות יחסי ציבור מוצלחים

פעולות יחסי ציבור יכולות לקדם תרומה לקהילה באופן ישיר, אך בעקיפים לתרום על תפיסת המותג אצל צרכי הקצה. להלן מספר דוגמאות לקמפיין יחסי ציבור מוצלחים.

תמונה ראשית של מסע יחסי הציבור של גוגל נגד האבולה

קמפיין גוגל נגד האבולה

התפרצות נגיף האבולה בשנת 2014 הייתה קריטית מכיוון שהיא התפשטה בין מדינות רבות וגבתה חיים של רבים. על מנת לעזור לאנשים הנמצאים במצורה ולשפר את התדמית הציבורית שלה, פתחה גוגל בקמפיין יחסי ציבור בו התחייבה לתרום 2 דולר עבור כל דולר שיתרם למטרה דרך אתר האינטרנט שלה.

אסטרטגיית יחסי הציבור של החברה משכה את תשומת ליבה של התקשורת והביאה להצלחה אדירה, כיוון שגוגל גייסה 7.5 מיליון דולר בעזרת אתר האינטרנט שלה.

פייסבוק תומכת בפריז

בתגובה לפיגועים של 2015 בפריז בו נרצחו כ-129 בני אדם, הוסיפה פייסבוק פילטר של דגל צרפת בו יכלו המשתמשים להחיל על תמונות הפרופיל שלהם כדי לתמוך בצרפת. מיליוני אנשים השתמשו בפילטר הזה והעריכו את המאמץ של פייסבוק לתמוך בצרפת.

היתרונות שביחסי ציבור

חסרונות שביחסי ציבור