איך לכתוב מאמר שמביא תוצאות?

איך לכתוב מאמר בצורה נכונה?

שאלה שחוזרת על עצמה המון אצל בעלי עסקים היא, איך לכתוב מאמר בצורה נכונה? הרי קיימים אין ספור תכנים באינטרנט, ובכל יום יום נוספים חדשים. לכן חשוב מאוד לדעת איך לכתוב מאמר איכותית ובצורה נכונה, כך שקהל היעד שלנו יבחר לקרוא אותו. אנשים לא נוהגים להקדיש זמן לקריאת תכנים ארוכים באינטרנט, זאת הסיבה לכך שאנחנו צריכים להבדיל את עצמנו ולכתוב מאמר יוצא דופן באיכותו. לכן במאמר זה אנחנו נלמד שלב אחר שלב, כיצד לכתוב מאמר איכותי שאנשים ירצו לקרוא עד הסוף.

  • מי קהל היעד שלנו – בתחילת עבודת הכתיבה, עלינו לחשוב מי קהל היעד שלנו. למי אנו פונים עם המאמר שאנחנו כותבים. חשוב מאוד שנדע להגדיר את קהל היעד שלנו, אחרת יהיה לנו מאוד קשה להמשיך. למשל במאמר הזה – קהל היעד הוא בעלי אתרים, כותבי תוכן, מקדמי אתרים, בעלי עסקים. באופן עקרוני, קהל היעד של המאמר הזה הוא כל מי שרוצה ללמוד איך לכתוב מאמר בצורה נכונה. גם אם קהל היעד שלנו מאוד רחב, עדיף לנו להגדיר אותו. כך, נוכל להיצמד לדברים הרלוונטים להם.

  • האם המאמר מעניין את קהל היעד – לאחר שהגדרנו את קהל היעד שלנו למאמר, עלינו לברר האם נושא המאמר מעניין את קהל היעד. הרי אף אחד מאיתנו לא רוצה להשקיע זמן בכתיבת מאמר שאף אדם לא יקרא. המטרה של כולנו היא למשוך את הגולשים להתעניין באתר ולהמשיך לעקב אחריו בהמשך. לכן השלב הבא צריך להיות בירור התאמת המאמר לקהל היעד. במקרה שלנו, אני יודע שבעלי אתרים רבים רוצה לדעת איך לכתוב מאמר שפונה לקהל שלהם, איך לכתוב מאמר שמביא תוצאות. לכן אני יודע שהמאמר הזה מתאים לקהל היעד שלי שהגדרתי בהתחלה. אני יודע שאנשים יתעניינו בו, וילמדו ממנו.

  • הבנת הנושא – בקידום אתרים ידוע שחשוב לכתוב מאמרים, שזה עוזר לקידום האתר בגוגל ובסופו של דבר מושך לקוחות חדשים לאתר שלנו. כתיבת מאמרים איכותיים גם טובים עבור יחסי הציבור של המותג, כיוון שזה מציג את המותג כמומחה בתחומו, ובכך מגדיל את המותג בעייני הקורא. בחרתי לכתוב את המאמר הזה שמסביר איך לכתוב מאמר, אחרי שעבדתי עם חברות רבות בארץ ובעולם. לקחתי חלק בכתיבת התכנים של אותן החברות ובקידומם. כך צברתי ניסיון בעצמי למדתי כיצד לכתוב מאמר בצורה נכונה. לכן, אחרי שהבנתי את הנושא, אני יכול לכתוב על כך מאמר ולשתף מהניסיון שלי איך לכתוב מאמר איכותי.

  • איך לכתוב כותרת למאמר – על מנת לכתוב את הכותרת המדוייקת והטובה ביותר, כדאי לכתוב אותה בסוף. כלומר, תחילה נכתוב את המאמר עצמו, ונערוך אותו, נוסיף תמונות, ורק לאחר מכן נבחר כותרת עבורו. בחירת כותרת נכונה למאמר הוא לא עניין פשוט, אנחנו צריכים לסכם מאמר שלם במשפט אחד או בכמה מילים בודדות. לכן אין צורך למהר. אומר לכם את האמת, לפעמים כותב התוכן עצמו לא יודע כמה ארוך יהיה המאמר בסופו של דבר. אולי הוא תכנן לתת 3 דוגמות ובסוף מצא עוד אחד נוספת. אולי תכנן לדבר על 10 נקודות וסופו של דבר הסתפק רק ב-5. לכן אין סיבה למהר. כותרת המאמר יכולה להיות קצרה כגון: איך לכתוב מאמר, היא יכולה להיות מפורטת יותר כגון: איך לכתוב מאמר שמביא תוצאות או גם משפט שלם כגון: כך תכתבו מאמר מדהים שימשוך קוראים לאתר שלכם. אני באופן אישי מעדיף לתת למאמר את הכותרת הקצרה ביותר, ולאחר מכן להתאים את הכותרת לרשתות החברתיות ולגוגל כך שיעודדו קריאה לפעולה.

  • פתיחה ברורה – פתיחת המאמר הוא החלק החשוב ביותר במאמר. לעתים קורה ויש טעות קטנה במבנה המאמר, זה בסדר אפשר תמיד לתקן את זה. הרי גולש שקרא את רוב המאמר, לא יצא ממנו כיוון שכותרת לא הייתה דגושה, כנראה שהוא לא ישים לב לכך. אבל פתיחת המאמר הוא שלב קריטי. מדובר בשלב בו הגולש בוחר האם הוא מעוניין לקרוא את המאמר, או שהוא יוצא החוצה מן האתר ממשיך לאתר אחר. לכן חייבים לעניין את הקורא על ההתחלה. נשתף אותו במספרים סביב התופעה, נכתוב שאנחנו מבינים שזאת בעיה שקיימת אצל הרבה אנשים, ונותנים לו תקווה בכך שמודיעים לו שאנחנו מצאנו את הפתרון. איך לכתוב מאמר? אנחנו יודעים! איך להגדיל מעורבות בפייסבוק? אנחנו גם יודעים ונלמד אתכם כיצד לעשות זאת. לא אמור להיות מקום לשאלות, אנחנו חייבים לכתוב על מה שאנחנו בטוחים ומכירים, ולכתוב פסקת פתיחה מתאימה, זאת שתמשוך את הגולש לתוך המאמר ולא תרחיק אותו.

  • לשתף מספרים זה חשוב – אין כמו מספרים כדי לאמת את הטענות שלנו. מספרים גורמים לקוראים שלנו להאמין למה שאנחנו מספרים שלהם. למשל במאמר הזה אנחנו מדברים על איך לכתוב מאמר לאתר האינטרנט שלכם, או איך לכתוב מאמר בכללי. אני יכול לומר לכם שכתיבת מאמרים ארוכים מדורגים גבוה יותר בגוגל. למען האמת זה נתון נחמד ומעניין, הרי כולנו רוצים שהמאמר שלנו ידורג גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל. אף אחד לא רוצה למצוא את עצמו עמוד 40 מאחורי כל המתחרים שלו. אבל לכתוב מאמר זה לא דבר פשוט בכלל, ואנחנו שומעים כל הזמן שקצר וקולע זה מה שהולך בעידן האינטרנט. לכן עכשיו אנחנו צריכים לשכנע את הקורא שזה באמת עובד, לתת לו מספרים כדי שהוא יאמין למה שאתם מספרים לו. מספרים אלו גם יעודדו את הקורא לכתוב יותר ולהקדיש עוד חצי שעה או עוד שעה במאמר כך שיהיה ארוך יותר. למשל אני יכול לומר לכם שמחקר שעשה Backlinko מצא שבממוצע, אורכם של מאמרים בתוצאה הראשונה בגוגל עומדים על 1890 מילים. נתון כזה בהחלט יכול לעורר משהו אצל הקוראים ולגרום להם להבין שגם הם צריכים לכתוב מאמרים ארוכים.

    גרף המלצה לאורך מאמר

  • מיקוד במאמר – בחרנו נושא במאמר, ואנחנו חייבים להיצמד אליו. במאמרים ארוכים קשה להישאר רק עם נושא אחד, ולעתים קרובות יש לנו חשק להתפזר ולדבר על נושאים אחר גם כן. כמובן שלא נושאים שאינם קשורים כלל לנושא המרכזי, אבל נושאים משניים. נושא מאמר זה הוא איך לכתוב מאמר בצורה נכונה. לכן ראוי שניגע בנקודות של קידום אתרים, קריאה לפעולה, יצירתיות וכו'. אך אנחנו צריכים למצוא את האיזון, מאמר שעוסק באיך לכתוב מאמר, לא יודע להתעסק באיך לקדם מאמר. כיוון שכתיבת מאמר הוא נושא אחד, וקידום אתרים הוא נושא אחר. יש את האמצע של שני הנושאים, לדוגמה, אורך המאמר, במקרה כזה כן נוכל להתייחס לקידום המאמר בגוגל. כיוון שבסופו של דבר קהל היעד רוצה לדעת איך לכתוב מאמר שגם יקודם בגוגל, אם כי הם לא באו ללמוד קידום אתרים. כל הדוגמות וכל הנושאים של המאמר צריכים להסתובב סביב הנושא העיקרי וצריכים לשרת אותו.

  • סינון ידע ראשוני – נקודה זו דומה מאוד לנקודה עליה דיברנו קודם של בחירת קהל היעד למאמר. כאשר אנו שואלים איך לכתוב מאמר, אנחנו גם צריכים לדעת למי אנחנו כותבים אותו. לא רק מבחינת קהל יעד היבש שלנו, כלומר במה הם עוסקים, אלה גם ברמה שלהם באותו התחום. נניח ואנו כותבים מאמר עבור אתר שמתעסק בשיווק באינטרנט. נושא המאמר, איך להגדיל מעורבות בפייסבוק. בחרנו נושא, יש לנו קהל יעד שהם אנשים שמתעניינים או מתעסקים בשיווק באינטרנט. עכשיו, האם המאמר שלנו באמת מתאים לקהל היעד שלנו, הוא מתאים לאנשים שמתעסקים או מתעניינים בשיווק באינטרנט אבל באיזו רמה? אם המאמר פונה לקהל מתחיל, בעלי עסקים קטנים שרוצים להתחיל לפרסם את העסק שלהם, אז נצטרך לתת דוגמות מאוד פשוטות. לעומת זאת, אם אנחנו פונים לאנשים שיש להם כבר ניסיון בתחום, נצטרך להעלות כמה רבות למעלה כדי לגרום להם לקרוא את המאמר. לכן עלינו לדעת מי יקרא את המאמר, האם יש לו ידע וניסיון קודם בשוק, וכך נדע איך לכתוב את המאמר כך שיתאים לו.

  • איך כותב המאמר מציג את עצמו – מה אווירת המאמר תיהיה? האם אתם מרצים שכותבים חומרי לימוד עבור תלמידים בקורס, בבית הספר או באוניברסיטה? אם שאתם כמוני, מישהו שמתעסק בשיווק באינטרנט ואוהב לדבר עם אנשים. מדובר בזווית שונה לחלוטין. אני מעדיף לכתוב בצורה ישרה, לתת את עצמי כדוגמה ולכתוב בגובה העניים. סביר להניח שמנכ"ל של חברה גדולה לא ירצה להתנהל ככה מול לקוחותיו, הוא ירצה לקדם כחברה וכגוף רשמי, למרות שגם שמה יש מגוון סוגים של מנכ"לים. בדרך כלל הקהל הרחב יודע איך לכתוב מאמר מהבחינה הזאת, הוא יודע למי הוא כותב ולאיזו מטרה, ובכך הוא יודע להתאים את השפה. יזם הטכנולוגיה אילון מסאק למשל אוהב לדבר בגובה העניים בחשבון הטוויטר שלו. הוא עונה ומדבר עם אנשים ולקוחות החברה ששואלים שאלות. הוא מתחייס ובדרך כלל בצורה מצחיקה. הוא לא מנסה לשדר את התדמית של המנכ"ל הקשוח שלא מדבר עם לקוחותיו. סביר להניח שמנכ"ל בנק או חברת השקעות לא יבחר להתנהל באותה הצורה. הסיבה שמנכ"ל אחר יבחר לכתוב ולדבר בצורה שונה מאשר אילון מסאק, לא מבציע על כך שאילון אינו מנכ"ל טוב או שהוא גס רוח. מדובר בצורות ניהול ובאישיות שונה בין אדם לאדם. לכן אתם, בפרטיים, כדוברים, כאנשי שיווק, כבעלי עסקים, חייבים להבין היכן אתם מעוניינים למקדם את עצמכם. בדרך כלל מומלץ להישאר בקו אחיד מבחינת סגנון הכתיבה, כך שהקוראים הקבועים יתחברו לאישיות שלנו ויתחילו לחבב אותנו.

  • שילוב של טענות וסיפור – עבורי הדרך הטובה ביותר להעביר טענות היא בדרך של סיפור ודוגמות. לאחרונה עבדתי עם לקוח על קידום האתר שלו בגוגל, אני באופן אישי מאוד אוהב שקיפות. לכן אני יושב עם לקוחות המשרד ומסביר להם כיצד עובד תהליך קידום האתר שלהם בגוגל. אני מסביר להם על החשיבות של מאמרים, קישורים וכו'. ודיברנו בדיוק על נושא המאמר, איך לכתוב מאמר בצורה טובה, הדגש בשיחה הזו הייתה על קידום המאמר בגוגל. בין היתר אמרתי לו שישתף את האנשים שקוראים את הבלוג שלו בסיפורי הצלחה של לקוחות המשרד, אך תחום עיסוקו לא איפשר לו לשתף מידע על לקוחותיו. לכן בנינו מאמר אשר קשור לעסק שלו, והשתמשו בדוגמות וחוויות שהוא עבר עם לקוחותיו כדי לחזק את טענותיו. כך למעשה יצרנו מאמר ארוך, אשר בנוי מסיפורים אמיתיים, ומספק מידע אמיתי לגולשים. הם רואים דוגמות שמחזקות טענות המאמר. בנוסף לכך, שילוב כזה של סיפור וטענות נראה טבעי, והעובדה שלא פורסם שם הלקוח לא הפריעה לקורא שלמד המון מאותו האמר. לכן סיפורים הם חלק חשוב מאוד בכתיבת מאמר.

איך כותבים מאמר שמביא תוצאות? סיכום

אז כן, בסוף כל מאמר מגיע שלב הסיכום, בו עליכם לסכם במספר משפטים את כל מה שנכתב. במאמר זה למדנו איך לכתוב מאמר שמביא תוצאות, ועל מה שכדאי לשים את הדגש, החל מבחירת קהל היעד הנכון ועד סגנון הכתיבה הרצוי. רוצים ללמוד איך למצוא רעיון למאמר? במידה ואתם זקוקים לשירותי כתיבת תוכן עבור האתר שלכם, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר. בכל סוף מאמר אל תשכחו את מכשיר הקריאה לפעולה. מקווה שלמדתם איך לכתוב מאמר שצורה נכונה.

2018-12-27T21:45:42+00:00