10 דרכים לשיפור המעורבות בפוסטים בפייסבוק

איך לשפר את המעורבות בפוסטים שאנחנו כותבים בפייסבוק. על מה לשים דגש, מה עובד יותר טוב ומה פחות טוב. 10 טיפים לשיפור המעורבות בפוסטים בדפי הפייסבוק שלכם.

לדרך בה אנו כותבים את הסטטוסים שלנו בפייסבוק יש השפעה וחשיבות גדולה מאוד לתפוצה ולמעורבות שנקבל על הפוסט שכתבתו. הרי אנחנו לא כותבים סתם. כל פוסט, תמונה או סרטון שאנחנו מפרסמים בעמוד הפייסבוק העסקי או הפרטי שלנו, אמור להביא תוצאות. במקרים מסויימים המטרה תהיה למשוך לקוחות חדשים, להביא לידים, להעלות את המודעות למותג, למשוך מעורבות, כל פוסט עם המטרות שלו. אך בסופו של דבר, אנו מפרסמים תוכן במטרה להעלות מודעות למותג ולהביא את התוצאות הרצויות.

השינויים האחרונים באלגוריתם של פייסבוק אומר פחות או יותר כך: ככל שהפוסט שלכם יזכה ליותר מעורבות, כך נפיץ ונחשוף אותו בפני אנשים אחרים. מה שאומר שאין לנו ברירה, כדי לחשוף את הפוסטים שלנו לכמה שיותר אנשים, אנחנו חייבים לגרום להם לקבל לייקים ותגובות.

במאמר זה נראה כיצד לגרוף לייקים לפוסט בפייסבוק ולהעלות לשפר את המעורבות של הפוסטים שלנו בפייסבוק.

  • טבעיות זה שם המשחק אם אתם לא מנהלים את עמוד הפייסבוק של ראש הממשלה, אין צורך לשמור על רישמיות מוגזמת מול העוקבים שלכם. פייסבוק היא רשת חברתית נחמדה וכיפית, ואנשים גולשים בפייסבוק כדי להעביר את הזמן בכיף. למעט אנשים מסויימים, רוב המשתמשים בפייסבוק לא מחפשים להיכנס לויכוחים ולהתעצבן, הם רק רוצים להנות. אז אל תפנו לקהל היעד שלכם בצורה רשמית מידי, כי לאף אחד אין כוח לקרוא דברים משעממים.

  • פוסטים עכשווים – עכשיו אנו נוגעים בנקודה המרכזית שמבדילה בין בלוג עסקי ועמוד פייסבוק עסקי. כשאנו כותבים מאמר באתר עסקי, עלינו להשתדל לכתוב אותו בצורה שיהיה רלוונטי תמיד. למשל הפוסט הזה שאתם קוראים עכשיו, יהיה כנראה רלוונטי גם עוד שנה, שנתיים ושלוש. כשאנחנו כותבים בפייסבוק, אנחנו חייבים לשבור את החוק הזה ולכתוב רק על דברים שקוראים עכשיו. המטרה הסופית שלנו היא להגדיל מעורבות של העוקבים שלנו עם המותג, לכן חייבים להיות עכשווים. קרה אירוע מעניין בתחום? דברו עליו, תשאלו עליו, נסו להתחבר לחדשות היום ולדבר על נושאים שכולם מדברים עליהם.

  • פוסטים ויזואליים – אם יש לכם סרטון, תמונה או סתם גראפיקה נחמדה? פרסמו אותה. כשאנחנו מפרסמים קישור, פייסבוק יודעת באופן עצמאי למצוא תמונה מתוך הכתבה ולשים אותה כתצוגה מקדימה. זה נחמד מאוד, אך ברוב המקרים לא מספיק. כחלק מניהול הרשתות החברתיות שלכם אתם חייבים לדאוג לגרפיקה איכותית שתציג את העסק שלכם כאיכותי. גם תמונה ממאגר תמונות חופשי בתוספת הלוגו שלכם למטה בצד יכולה לעשות את העבודה. אין צורך להמציא את הגלגל מחדש, אלה רק להשתמש בו בצורה נבונה. תמונה מתאימה תעלה לכם את המעורבות פוסט בצורה משמעותית, אז תשקיעו בה.

  • לא לחפור בבקשה – לשמור את זה קצר, אין צורך לחפור מידי. בסופו של דבר אתם לא כאן כדי להראות שאתם מומחים בכל דבר, אלה רק כדי להעלות את המעורבות בפוסט שכתבתם. ככל שהטקסט יהיה קצר יותר, כך יותר טוב. אני ממליץ להגביל את עצמכם ל-80 תווים או פחות.

  • להוסיף כפית רגש – דיברנו על לשמור את זה קצר, אבל זה לא אומר שאנחנו צריכים להיות קרים. להוסיף כפית אחת של רגש בכל סטטוס בהחלט יכול לתרום למעורבות הסופית שלנו ברשתות החברתיות השונות. משפט משעשע או מצחיק יכול למשוך את הקורא להגיב ולשתף את מה שפרסתם. פרסמתם משהו מצחיק ואף אחד לא צחק? לא נורא, יש מקום גם לטעויות, פשוט תמחקו ונסו שוב בהזדמנות הבאה.

  • לשאול שאלות – דרך מעולה בה אפשר להגדיל את מעורבות הגולשים עם פוסט שכתבנו, היא לשאול שאלה. בסוף הפוסט תשאלו שאלה פשוטה, שכמובן אתם יודעים את התשובה אליה אך גם העוקבים שלכם. כך הם ימהרו להגיב ולתת את התשובה, ואתם תרוויחו עוד מעורבות.

  • ציטוטים – גם היצירתיות יכולה להגמר מידי פעם, אין טעם להילחץ, זה קורה לכולם. הפתרון לכך הוא פשוט מאוד, פרסמו ציטוט של מישהו חכם שאומר משהו חכם או מצחיק. גם משהו מרגש עובד טוב. כמובן שלפרסם את הציטוט לבד זה לא מספיק, תמונה מעוצבת של הציטוט הוא דבר נהדר להוסיף.

  • קריאה לפעולה – אני רואה הרבה עמודים שמנסים לקרוא לפעולה בצורה אגרסיבית. שימוש במילים כגון "לייק עכשיו" הם לא מה שפייסבוק אוהבת, ויש שמועות שהיא גם מענישה פוסטים שקוראים לפעול בצורה הזו. זה נהדר באתרים כלי לעודד אנשים להירשם לרשימת תפוצה, אבל בפייסבוק זה נראה בעיקר מוזר. אם יש לכם לינק ואתם רוצים שילחצו כמובן שכדאי לעודד אותם ללחוץ, אבל מבחינת עידוד לייקים לא כדאי וזה גם בדרך כלל לא עוזר.

  • סרטונים ואנשים מחייכים – מהניסיון שלי אני יכול לומר שסרטונים ותמונות של אנשים מחייכים הם כלי נהדר כלי למשוך את תשומת ליבם של הגולשים. אם אתם מריצים קמפיין, כדאי לכם לנסות את זה ולראות האם זה באמת משפר את התוצאות, אצלי זה עובד פלאים.

  • אני עצמי מדבר – נסו לדבר כאדם פרטי ולא כחברה, זה הרבה יותר נעים ונחמד. הגולש מבין שהוא לא מדבר עם חברה שלא תענה ולא תתייחס אליו, אלה עם אדם פרטי שבאמת אכפת לו.

איזה באסה – הגענו לסוף המאמר על איך לשפר את המעורבות בפוסטים שאנחנו כותבים בפייסבוק. אני ממש מקווה שלמדתם משהו חדש, או שלפחות עזרתי לכם לעשות סדר בראש עם מה שאתם כבר יודעים.

המאמר הזה עשוי לעניין אנשים אחרים? שתפו אותו!

במידה ואתם זקוקים לעזרה בניהול דף הפייסבוק העסקי שלכם, אנחנו כאן בשבילכם. תכתבו לנו.

2018-12-26T08:07:44+00:00